۶۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی قم آماده صدور اسناد

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: با عنایت به اهمیت سند دار کردن اراضی کشاورزی، همزمان با شروع و تشکیل جلسه‌های قرارگاه صدور اسناد کشاورزی به ریاست وزیر محترم، جلسه‌های متناظر آن در استان در حال برگزاری بوده و ۶۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی قم آماده صدور اسناد است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سعید فرشادمهر بیان‌ کرد: از آنجا که پیش نیاز صدور اسناد کشاورزی، برگزاری جلسه‌های کارشناسی و اخذ مصوبه‌های کمیسیون رفع تداخل و همچنین کاداستر اراضی کشاورزی می‌باشد، در این خصوص گام‌های خوبی برداشته شده‌است، به‌طوری‌که در دو ماه منتهی به پایان سال ۱۴۰۰ ، ۲۵ فقره پرونده  پلاک درکمیسیون رفع تداخلات تعیین تکلیف شد، اما با این حال تا وضعیت مطلوب فاصله داریم. 

وی بیان کرد: درهمین رابطه، هفت پلاک دربخش سه‌ قم از توابع شهرستان جعفریه به مساحت ۶۵۰ هکتار درقالب ۲۳۰ قطعه کاداستر انجام و از این میزان تعداد ۲۸ قطعه درقالب ۴۶ فقره سند اراضی کشاورزی صادرو تحویل کشاورزان و ذی‌نفعان شده‌است؛ همچنین در روستای پاچیان شهرستان جعفریه ۳۰ فقره سند در مراحل پایانی برای تحویل به ذی‌نفعان قرار دارد. 
مدیر امور اراضی قم تاکید کرد: رسیدن به وضعیت مطلوب و قابل قبول در زمینه سند دار کردن اراضی در گرو همکاری، هم افزایی و همدلی بیش از پیش سه دستگاه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، اداره کل ثبت اسناد و املاک و مدیریت امور اراضی استان است.

طبق مصوبه ۱۹ اردیبهشت‌ سال ۱۴۰۰ هیات دولت وقت، بخش‌های جعفرآباد و کهک در استان قم به ‌شهرستان ارتقا پیدا کردند.  

شهر جعفریه، مرکز شهرستان جعفرآباد در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهر قم قرار دارد؛ این شهرستان از ۲ بخش مرکزی و قاهان تشکیل شده ‌است.

شهرستان جعفرآباد حدود ۶۵۰ کیلومتر مربع وسعت و بیش از ۱۶ هزار تَن جمعیت با ۲ گویش فارسی‌ و ترکی دارد.

استان قم در حال حاضر دارای سه شهرستان قم، جعفرآباد و کَهَک و ۶ شهر قم، جعفریه، کهک، سَلَفچِگان، دستجِرد و قنوات است.  

بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی این استان در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده‌است.


انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/33213
اخبار مرتبط

نظرات شما