۱۱۵میلی‌متر بارش باران در قم ثبت شد

کارشناس پیش‌بین اداره کل هواشناسی قم گفت: از ابتدای سال زراعی جاری (اول مهرماه پارسال) تاکنون ۱۱۴.۹ میلی‌متر در این استان بارش باران ثبت شده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمدرضا قاضی افزود: این میزان در سال گذشته ۱۰۵.۹ میلی‌متر و در بلندمدت (میانگین ۳۰ سال گذشته) ۱۴۱.۹ بوده است.

وی با اشاره به میزان بارش در سایر ایستگاه‌ها، اضافه کرد: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون، ایستگاه شکوهیه ۱۳۶.۱، سالاریه ۹۵.۲، سلفچگان ۱۵۱.۸، کهک ۱۲۵.۲، دستجرد ۱۵۳.۲ و جعفریه ۱۲۰.۲ میلی‌متر ثبت شده است.

وی ادامه داد: همچنین میزان بارش ثبت شده در مدت مشابه پارسال نیز در ایستگاه شکوهیه ۱۰۰.۴، سالاریه ۹۸.۵، سلفچگان ۱۱۶.۵، کهک ۹۴.۱، دستجرد ۱۳۲.۱ و جعفریه ۱۱۰.۶ میلی‌متر بوده است.

قاضی خاطرنشان کرد: میانگین میزان بارندگی نیز در بازه زمانی بلندمدت از ابتدای سال زراعی تا پایان اردیبهشت‌ماه در ایستگاه‌های شکوهیه، سالاریه، سلفچگان، کهک، دستجرد و جعفریه به ترتیب ۱۳۰.۲، ۱۳۹.۲، ۱۶۱.۳، ۱۵۲.۷، ۲۱۶.۷ و ۱۶۹.۵ ثبت شده است.

به گفته وی، کهندان با ۲۷۳ میلی‌متر بارش باران از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون پربارش‌ترین ایستگاه و خورآباد با ۷۴.۳ میلی‌متر کم بارش‌ترین ایستگاه در استان قم بوده است.

وی بیان کرد: برای امروز و فردا بعدازظهر افزایش ابر، رگبار، رعدوبرق و وزش باد نسبتا شدید پیش‌بینی می‌شود، از نیمه‌شب نیز افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق همراه آسمان قم خواهد بود.

کارشناس هواشناسی قم با بیان این‌که فردا صبح آسمان صاف است، افزود: برای پس‌فردا بعدازظهر نیز افزایش ابر، بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: برای روزهای پایانی هفته جاری سامانه جدیدی در حال ورود به استان قم است که از لحاظ هواشناسی موج قدرتمندی خواهد بود و ممکن است برای پایان هفته نیز سامانه بارشی خوبی در پیش داشته باشیم.

در استان قم ۱۳ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۱ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.qommeteo.ir مراجعه کنند./



انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/33236
اخبار مرتبط

نظرات شما