چشم محور سلفچگان_راهجرد روشن شد

فاز دوم از طرح سامانه روشنایی محورسلفچگان- راهجرد‌ به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، رئیس اداره ایمنی راه‌ها و حریم اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم گفت: با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال فاز دوم از طرح سامانه روشنایی محورسلفچگان- راهجرد به طول ۱۱ کیلومتر اجرا  شد.

سید حسن خلیلی نیا گفت: ارتقای ایمنی و تسهیل ترافیک بزرگراه سلفچگان- راهجرد که از محور‌های ترانزیتی کشوربوده در اولویت اقدامات اداره کل است.

او گفت:طیق سنوات گذشته و درقالب طرح‌های عمران جاده‌ای متعددی از جمله اجرای سامانه روشنایی نسبت به ارتقای ایمنی محور سلفچگان- راهجرد اقدام شده است.

خلیلی نیا گفت: با توجه به تحدید منابع اجرای طرح سامانه روشنایی محور سلفچگان- راهجرد درس فاز برنامه ریزی شده که  تاکنون دو فاز آن به بهره برداری رسیده است.

او طول مسیر اجرایی فاز نخست را ۸ کیلومتر (از راهجرد تا بعد از امام زاده جعفر(ع) عنوان کرد و گفت: فاز دوم طرح که طی روز گذشته تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفت به طول ۱۱ کیلومتر و در دوقطعه (۷ کیلومتر درباند رفت محور سلفچگان- راهجرد و ۴ کیلومتر درباند برگشت این محور) اجرا شده است.

رئیس اداره ایمنی راه‌ها و حریم اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم میزان اعتبار تخصیصی اجرای فاز دوم طرح سامانه روشنایی محور سلفچگان- راهجرد را ۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت : هزینه این پروژه تماما از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای تامین شده است.

سیدحسن خلیلی نیا درادامه به مشخصه‌های فنی پروژه پرداخت و گفت:برای اجرای فاز دوم سامانه روشنایی بزرگراه سلفچگان- راهجرد ۲۰۰ پایه روشنایی درمسیر نصب شده است.

خلیلی نیا از معضلات تاخیر در روند اجرایی سامانه‌های روشنایی، سرقت تجهیزات نصب شده  خصوصا ترانس‌ها اشاره کرد و گفت: ازتمامی کاربرانی که درطول محور‌های جاده‌ای تردد می‌نمایند درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرنوع سرقت و تخریب تجهیزات جاده‌ای مراتب را با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها که به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به عزیزان است، اطلاع رسانی کنند.

او گفت: طول پروژه سامانه روشنایی محور سلفچگان- راهجرد جمعا ۳۱ کیلومتر است که فاز سوم آن نیز تا پایان تابستان امسال به بهره برداری خواهد رسید.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/34998
اخبار مرتبط

نظرات شما