دوربین‌های ثبت تخلفات رانندگی در قم به سامانه یکپارچه معاینه فنی متصل شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل از واحد خبر معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، خودروهای فاقد معاینه فنی که اطلاعات آن‌ها در سامانه سیمفا موجود نیست و یا طول مدت معاینه فنی آن‌ها به پایان رسیده، به‌صورت مکانیزه و توسط دوربین‌های سطح شهر رصد خواهند شد.

با اتصال دوربین‌های ثبت تخلفات به سامانه سیمفا، خودروهای فاقد معاینه فنی در سطح شهر شناسایی و اطلاعات آن‌ها توسط شبکه، مستقیم که در اختیار پلیس راهنمایی و رانندگی قرار گرفته می‌شود.

بر اساس مصوبه شورای ترافیک استان در این طرح، تمامی دوربین‌های ثبت تخلف موجود در معابر سطح شهر و با هدف کنترل آلودگی هوا، به‌زودی به شبکه سیمفا متصل خواهد شد.

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری قم با اعلام اینکه در شهرهای بزرگ و پرجمعیت طرح‌های مختلفی برای کنترل تردد خودروهای آلاینده و مدیریت ترافیک اجرا می‌گردد که می‌توان به اجرای طرح زوج و فرد، محدوده طرح ترافیک اشاره کرد، گفت: این طرح با هدف نظارت هوشمند و یکپارچه، کاهش هزینه‌های عملیاتی و بهبود هماهنگی میان واحدهای مربوطه در معابر شهر قم به جهت بهبود کیفیت هوا و ایجاد محدودیت در تردد خودروهای غیر استاندارد با آلایندگی بالا که شاخص استاندارد آن اخذ گواهی معاینه فنی بوده، اجرا خواهد شد.

وحید برزو خاطرنشان کرد: پلاک کلیه خودروها به‌صورت کاملاً مکانیزه توسط دوربین‌های ثبت تخلفات در معابر خوانده‌شده و اطلاعات آن به سرورهای سیمفا ارسال می‌شود که درصورتی‌که خودرو معاینه فنی نداشته باشد، توسط پلیس راهور تصمیم‌گیری خواهد شد.

طبق قانون خودروهای سواری تولید داخل و خارج که سن آن‌ها بیش از۴ سال باشد، ملزم به اخذ گواهی معاینه فنی هستند.

بر این اساس حوزه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از کلیه شهروندان دارنده خودرو درخواست کرد چنانچه تاکنون نسبت به اخذ معاینه فنی خودرو خود اقدام ننموده‌اند، هر چه سریع‌تر نسبت به اخذ گواهی معاینه فنی اقدام نمایند.

رئیس مرکز کنترل ترافیک شهرداری قم از مدیریت مراکز معاینه فنی مجاز در سطح شهر نیز خواست اطلاع‌رسانی‌های لازم در این خصوص را در دستور کار خود داشته و با حداکثر ظرفیت میزبان درخواست‌های شهروندان باشند.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/35228
اخبار مرتبط

نظرات شما