توصیه کلیدی حاج فیروز زیرک‌کار به مداحان

محسن فراهانی ضمن پاسداشت مقام «حاج فیروز زیرک‌کار» از مداحان صاحب نام اهل تبریز گفت: زمانی که حاج فیروز زیرک‌کار در قید حیات بودند توفیق شد و بنده یکی دوباری خدمت ایشان رسیدم. یک جمله­‌ای که ایشان فرمودند و آن جمله هنوز برای من به یادگار مانده و به نقطه عطفی در زندگی من تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ضمن پاسداشت مقام «حاج فیروز زیرک‌کار» از مداحان صاحب نام اهل تبریز گفت: من یک روزی در تبریز جلسه‌ای داشتم و توفیق شد خدمت حاج فیروز زیرک‌کار رسیدم. ایشان از مداحان بزرگ و خوش قریحه بودند. حاج منصور ارضی گفته بود اگر قرار باشد یک تندیس از یک نوکر امام حسین(ع) ساخته شود؛ این تندیس حاج فیروز زیرک‌کار است که باید ساخته شود.

وی افزود: زمانی که حاج فیروز زیرک‌کار در قید حیات بودند توفیق شد و بنده یکی دوباری خدمت ایشان رسیدم. یک جمله­‌ای که ایشان فرمودند و آن جمله هنوز برای من به یادگار مانده و به نقطه عطفی در زندگی من تبدیل شده است. بنده این جمله مرتب این جمله را با خودم تکرار می‌کنم که حواسم باشد چگونه می‎بایست در خانه اهل بیت(ع) نوکری کنم. ایشان به من فرمودند که جز برای امام حسین(ع) برای شخص دیگری نخوانم؛ یعنی اگر در جلسه‌ای قرار گرفتی فقط نگاهت این باشد که الان در محضر حضرت سیدالشهدا(ع) نشستی و تنها برای ایشان میخوانی. ببینید این یک جمله کلی معنا دارد!

این مداح اهل بیت(ع) در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: اولین معنای این جمله است که شما در خواندن نهایت مراعات را به کار می‌گیرید و از بیان مطالب کذب خودداری می‌کنید. افزون بر این زمانی که خود را در محضر امام شهدا تصور کنید؛ از به کار بردن هر آهنگ، ملودی و شعری خودداری می‌کنید و در  نهایت این که این حس را برای شما ایجاد می‌کند  که شما در محضر نور  پاک نشسته‌اید... در محضر کسی که در حال نظاره کردن نوکری شما است و قرار است به شما نمره بدهد. پس شما خالصانه‌ترین نوع نوکری و عرض ادب خودتان را به او ارائه می‌دهید و این موضوع خیلی مهم است

انتهای پیام/


منبع:قم نا
http://qomefarda.ir/36307
اخبار مرتبط

نظرات شما