افزایش 20 درصدی آمار نشت‌یابی شبکه و خطوط گازرسانی در استان قم

مدیرعامل شرکت گاز استان قم با اشاره به آمار نشت‌یابی شبکه و خطوط گازرسانی در استان قم طی نه ماهه سال گذشته، گفت: رقم نشت‌یابی نه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش 20 درصدی همراه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مرتضی خوش‌لهجه مدیرعامل شرکت گاز استان قم با بیان این‌که در نه ماهه نخست سال 1401، بیش از سه هزار کیلومتر شبکه و خطوط گازرسانی در استان قم مورد نشت‌یابی قرار گرفته است، اظهار کرد: در این بررسی‌ها 939 مورد نشت زمینی و 14212 مورد نشت هوایی شناسایی و رفع شده است.

وی طول خطوط لوله‌گذاری گاز در استان قم را بیش از 4400 کیلومتر عنوان کرد و در این باره گفت: از این مقدار 1200 کیلومتر متعلق به روستاها و 3200 کیلومتر نیز طول خطوط لوله‌گذاری در قم و سایر نقاط شهری استان است.

خوش‌لهجه اضافه کرد: در این مدت 297  مورد تست‌ مقاومت و نشتی، 20 مورد تست‌ مقاومت الکتریکی، 49 مورد بازرسی از پروژه، 56 مورد بازرسی از ایستگاه‌های تقلیل فشار و همچنین 300 مورد نشت‌یابی و ضخامت‌سنجی از ایستگاه‌های تقلیل فشار انجام شده است.

وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به آمار نشت‌یابی شبکه و خطوط گازرسانی در استان قم طی نه ماهه سال گذشته، تصریح کرد: بر اساس این آمار، رقم نشت‌یابی نه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش 20 درصدی همراه بوده است.

خوش‌لهجه با بیان این که فرآیند نشت‌یابی امر مهمی در جهت جلوگیری از هدررفت گاز، حوادث احتمالی و آلودگی محیط‌زیست است، خاطرنشان کرد: بر همین مبنا گروه‌های نشت‌یاب شرکت گاز استان قم به طور مستمر، منظم و بر اساس زمان‌بندی‌های در نظر گرفته شده؛ در حال رصد و پایش تمامی تأسیسات در حال بهره‌برداری در استان قم هستند.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/40210
اخبار مرتبط

نظرات شما