سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی قم:

محور چهارخطه پردیسان - ورجان قم ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی قم گفت:‌ محور چهار خطه پردیسان ورجان قم ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در حال حاضر در مرحله آسفالت‌ریزی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، داود طلوعی در این زمینه اظهار داشت: عملیات احداث محور چهار خطه پردیسان- ورجان به طول ۱۳ کیلومتر از سال گذشته آغاز شد.
محور بزرگراهی و جدید قم - کهک، از تپه سلام جاده اراک آغاز و بعد از عبور از عرض رودخانه و پردیسان به ورجان، کهک و روستای دستگرد قم ختم می‌شود.
در مرحله نخست این طرح، با توجه به اولویت مسیر، قطعه پردیسان - ورجان به طول ۱۳ کیلومتر چهار خطه می‌شود.
با توجه به آمدوشد و شلوغی محور پردیسان - ورجان و تحمیل خسارت جانی و مالی به مردم، چهار خطه کردن آن از اولویت‌های مسئولان استان قم بوده است.
شهرک پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی این شهر قم واقع‌شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تأسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.
شهر کهک در جنوب استان قم قرار دارد و فاصله آن تا شهر قم حدود ۳۰ کیلومتر است؛ شهرستان کهک از ۲ بخش مرکزی و فردو تشکیل‌شده ‌است.
طلوعی در ادامه گفت:برای اتصال محور چهار خطه پردیسان- ورجان به بلوار آیت‌الله بروجردی قم یک دستگاه پل بر روی ریل راه‌آهن احداث می‌شود تا این محور به‌طور کامل به بهره‌برداری برسد.
وی اظهار داشت: این پروژه نیمه دوم سال جاری به اتمام می‌رسد که برای ابتدا و انتهای محور و اتصال آن، عملیات عمرانی و اجرایی در دست اقدام است.
طلوعی در خصوص جزییات ابتدای این محور توضیح داد: برای ورود به این محور، در محدوده میدان آیت‌الله بهجت و بلوار آیت‌الله بروجردی دو دستگاه پل که یک دستگاه آن بر روی ریل راه‌آهن و یک دستگاه بر روی ریل قطار سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان احداث می‌شود که در مرحله مناقصه و انتخاب پیمانکار است.
به گفته وی احداث این پل‌ها ۱۲ ماه زمان و ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
طلوعی بابیان این‌که در انتهای محور چهار خطه پردیسان- ورجان، تقاطع غیر هم‌سطح شهدای جبهه مقاومت در دست‌ساخت است توضیح داد: عملیات اجرایی این تقاطع از تیرماه سال گذشته شروع‌شده است که طبق برنامه و پیش‌بینی شهریورماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.
وی گفت: این پروژه هم‌اکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و هزینه موردنیاز آن ۶۸ میلیارد تومان است.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/41888
اخبار مرتبط

نظرات شما