معاون سیاسی امنیتی استاندار قم:

قم در مسیر ترانزیت مواد مخدر به اروپا است

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم گفت: قم در مسیر ترانزیت مواد مخدر به اروپاست و ازاین‌رو باید در زمینه مقابله تمرکز بیشتری صورت گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، احمد حاجی‌زاده بعدازظهر یکشنبه در همایش گرامیداشت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر و تجلیل از فعالان این عرصه اظهار داشت: کشور ایران در نزدیکی به منشأ تولید مواد مخدر یعنی دو کشور پاکستان و افغانستان قرار دارد و این در حالی است که استان قم مسیر ترانزیت مواد مخدر به اروپاست و باید در زمینه مقابله بیشتر تمرکز شود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با اشاره به اینکه سن گرایش به مواد مخدر به‌شدت کاهش پیدا کرده است افزود: ازاین‌رو باید بر روی مقوله آموزش‌وپرورش تمرکز شود و این در حالی است که در دولت گذشته کوتاهی‌های در این عرصه صورت گرفت.
حاجی‌زاده با اشاره به اینکه تکمیل زیرساخت‌های مبارزه با مواد مخدر در قم سرعت گرفته است عنوان کرد: باید در بین جوانان نشاط اجتماعی ایجاد کرد؛ اما متأسفانه هزینه نشاط اجتماعی و تفریحات سنگین شده است و ازاین‌رو دانش‌آموزان به فضای مجازی سوق داده شده‌اند.
وی با انتقاد از اجاره‌دادن سالن‌های ورزشی به بخش خصوصی گفت: اینکه سالن‌ها اجاره داده شود مصوبه مجلس است؛ اما در حقیقت فردی که مکان ورزشی را اجاره کرده کاری به نشاط اجتماعی جوانان ما ندارد و دنبال کاسبی و تجارت است و این درست نیست که از بودجه دولت امکانات ورزشی ساخته شده و اجاره داده می‌شود.
معاون استاندار قم افزود: شیوع مواد مخدر در جامعه ما یک نوع جنگ از سوی دشمن است که جنگ آن‌ها به قیمت آلودگی و آسیب به اقشار مختلف جامعه تمام می‌شود.
وی با بیان اینکه نیروهای مسلح ما ایستادگی می‌کنند تا جامعه کمتر از اعتیاد آسیب ببیند گفت: در عرصه مبارزه با مواد مخدر کارهای خوبی طی دو سال اخیر در استان قم انجام شده و بازدیدهای میدانی نشانگر تلاش مناسب در این عرصه است.
حاجی‌زاده تأکید کرد: اکنون باید در مقابله با مواد مخدر جبهه‌ای عملکرد و همه بخش‌ها کمک یکدیگر باشند و خوشبختانه هم‌افزایی سپاه، قوه قضائیه، آموزش‌وپرورش و بسیاری مجموعه‌های دیگر به‌خوبی مشهود است.
وی بیان کرد: در مقابله با مواد مخدر محور کار باید نسل نوجوان و جوان و آموزش‌وپرورش باشد؛ چون این اقشار در این سن شخصیت خود را پیدا می‌کنند و اگر می‌خواهیم آنان را مصون کنیم در این زمینه باید تلاش بیشتری داشته باشیم.
حاجی‌زاده ابراز داشت: در مقابله با اعتیاد باید تمام توان بر پیشگیری گذاشته شود درحالی‌که مقابله سخت است و از همه ظرفیت‌ها در پیشگیری استفاده شود.







انتهای پیام/


منبع:مهر
http://qomefarda.ir/43314
اخبار مرتبط

نظرات شما