سرپرست مرکز اورژانس قم:

کاهش ۳۷ درصدی انتقال مصدومان به مراکز درمانی قم در خردادماه

سرپرست مرکز اورژانس قم گفت: میزان مأموریت‌های انجام‌شده در خرداد امسال نسبت به پارسال، شاهد کاهش ۳۷ درصدی انتقال مصدومان به مراکز درمانی بوده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، عزت اله بهزادی نیا در گفت‌وگو با خبرنگاران به ارائه گزارشی از اقدامات مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان در خردادماه ۱۴۰۱ پرداخت و اظهار داشت: در این بازه زمانی ۲۵ هزار و ۹۹۰ تماس با اورژانس گرفته‌شده که از این تعداد ۹ هزار و ۶۳۱ مورد مأموریت شهری و جاده‌ای بوده است.
سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم افزود: از تعداد مأموریت‌های انجام‌شده هزار و ۸۳۲ مورد مربوط به تصادفات بوده که از این تعداد هزار ۴۵۵ مورد تصادفات شهری و ۳۷۷ مورد نیز تصادفات جاده‌ای بوده است.
وی با اشاره به نتایج مأموریت‌های تصادفات شهری و جاده‌ای اظهار کرد: ۸۰۵ مورد از تصادفات درمان در محل، هزار و ۵۱۵ مورد از تصادفات انتقال به مرکز درمانی و ۱۲ مورد از تصادفات متأسفانه منجر به فوت‌شده است.
دکتر بهزادی نیا اضافه کرد: ۱۶ مورد از مأموریت‌های انجام‌شده با موتورلانس، سه مورد از مأموریت‌ها با اتوبوس آمبولانس و شش مورد نیز با بالگرد انجام‌شده است؛ در این میان هیچ‌کدام از مأموریت‌ها با اتوبوس آمبولانس به مراکز درمانی منتقل نشده‌اند، اما ۱۳ نفر از مصدومان با بالگرد به مراکز درمانی منتقل‌شده‌اند.
سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم در ادامه به ارائه گزارشی از اقدامات مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان در خردادماه ۱۴۰۲ پرداخت و اظهار داشت: در این بازه زمانی ۲۷ هزار و ۱۰۷ تماس با اورژانس گرفته‌شده که از این تعداد ۱۰ هزار و ۵۵۸ مورد مأموریت شهری و جاده‌ای بوده است.
دکتر بهزادی نیا اضافه کرد: از تعداد مأموریت‌های انجام‌شده هزار و ۹۴۰ مورد مربوط به تصادفات بوده که از این تعداد هزار ۵۲۳ مورد تصادفات شهری و ۴۱۷ مورد نیز تصادفات جاده‌ای بوده است.
وی با اشاره به نتایج مأموریت‌های تصادفات شهری و جاده‌ای عنوان کرد: هزار و ۳۸ مورد از تصادفات درمان در محل، هزار و ۴۷۸ مورد از تصادفات انتقال به مرکز درمانی و ۱۳ مورد از تصادفات متأسفانه منجر به فوت‌شده است.
سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم بیان کرد: ۹۳۵ مورد از مأموریت‌های انجام‌شده با موتورلانس، سه مورد از مأموریت‌ها با اتوبوس آمبولانس و شش مورد نیز با بالگرد انجام‌شده است؛ در این میان ۲۶ مورد از مأموریت‌ها با اتوبوس آمبولانس به مراکز درمانی منتقل‌شده‌اند و ۱۰ نفر از مصدومان با بالگرد به مراکز درمانی منتقل‌شده‌اند.
بهزادی نیا با بیان اینکه ۹۲۷ مورد از مأموریت‌های انجام‌شده در خردادماه ۱۴۰۲ نسبت به خردادماه سال ۱۴۰۱ بیشتر بوده است، اضافه کرد: از میزان مأموریت‌های انجام‌شده شاهد کاهش ۳۷ درصدی انتقال مصدومان به مراکز درمانی در این بازه زمانی بوده‌ایم؛ همچنین انتقال مصدومان با بالگرد به مراکز درمانی نیز با سه درصد کاهش همراه بوده است.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/43454
اخبار مرتبط

نظرات شما