معاون شرکت برق قم اعلام کرد:

رشد ۷ و نیم‌درصدی مصرف برق از آغاز فصل تابستان در قم

معاون شرکت برق قم اعلام کرد از افزایش ۷ و نیم‌درصدی مصرف برق از آغاز تابستان تا کنون در مقایسه با پارسال خبر داد و گفت: میزان بار متوسط مصرف برق در قم ۶۰۰ مگاوات است که در روز‌های گذشته رکورد ۹۲۵ مگاواتی در استان ثبت شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سید محمد ارجمندزاده معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق قم با اشاره به ساعات اوج مصرف برق یعنی ساعات ۱۲ تا ۱۸ و ۱۹ تا ۲۳ گفت: استفاده از وسایل سرمایشی در ساعات روزانه و وسایل روشنایی در ساعات شبانه علت ثبت اوج مصرف در این زمان‌ها است.
معاون شرکت برق قم  در ادامه از افزایش ۷ و نیم‌درصدی مصرف برق در استان قم از آغاز تابستان تا کنون خبر داد و این افزایش مصرف را نگران‌کننده دانست و گفت: استان قم به دلیل شرایط آب‌وهوایی و دارابودن تعرفه گرمسیری، در تابستان مصرف برق بالایی دارد که در روز‌های اخیر رکورد ۹۲۵ مگاواتی برق در سطح استان مصرف شده است.
ارجمندزاده میزان تولید برق در نیروگاه‌های سیکل ترکیبی و مجموع نیروگاه‌های خورشیدی استان را حدود ۶۰۰ مگاوات در روز عنوان کرد و گفت: ۳۳ درصد میزان مصرف استان به بخش خانگی با ۴۸۰ هزار مشترک، ۲۷ درصد مربوط به بخش صنعت، ۱۲ و نیم درصد بخش کشاورزی و مابقی در بخش ادارات و دیگر بخش‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد که تلاش شده با راه‌اندازی واحد کنترل و پایش مصرف برق، ارتباط مستمری با مشترکین صنعتی، اداری و تجاری برقرار شود.
معاون شرکت برق قم  دراین‌خصوص افزود: در ابتدا به آن دسته از مشترکین که خارج از میانگین تعیین شده مصرف می‌کنند اخطار داده می‌شود که در صورت توجه‌نکردن به اخطارها، برق واحد‌های پر مصرف قطع می‌شود.
همچنین محمودی مدیر دفتر مدیریت مصرف برق استان گفت: طبق مصوبه‌ای که از سوی هیئت وزیران به‌منظور جلوگیری از قطع برق خانگی ابلاغ شده است و این مسئله جز خطوط قرمز وزارت نیرو است، بحث کاهش بار مصرف را در بخش صنایع، کشاورزی و ادارات رصد می‌کنیم.
مدیر دفتر مدیریت مصرف برق استان افزود: بر اساس برنامه تعیین شده و از پیش اعلام شده ساعت قطع برق کشاورزی بین ساعت‌های ۱۱ تا ۱۴ و ۱۳ تا ۱۸ است و صنایع و ادارات نیز متعهد شده‌اند در ساعات اوج مصرف، برق مصرفی خود را مدیریت کنند و کاهش دهند در غیر این صورت اخطار قطع به آن‌ها داده خواهد شد.
محمودی همکاری بخش صنعت را خوب ارزیابی کرد و افزود: پس از کاهش ساعات کار ادارات حدود ۱۸ مگاوات کاهش مصرف در ادارات ثبت شد.




انتهای پیام/


منبع:صدا و سیما
http://qomefarda.ir/43915
اخبار مرتبط

نظرات شما