مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قم:

یک هزار و ۱۰۱ مشکل روستایی استان قم احصا شد

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قم گفت: به‌منظور حل مشکلات مختلف در روستاهای این استان، یک هزار و ۱۰۱ مشکل توسط این اداره کل احصا شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، غلامرضا رحیمی رشت آبادی اظهار داشت: مشکلات احصا شده تحت نظام مسائل روستاهای استان تعیین شده است و سپس در عنوان‌های شهرستانی و بخشی تفکیک می‌شود.
وی ادامه داد: تاکنون پنج جلسه با اداره‌های مرتبط پیرامون حل مشکلات روستایی گذاشته‌ایم و امید است طی ۲ تا سه سال آینده مشکل زیرساختی و زیربنایی در روستاها نداشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار در قم راه آسفالته دارند، گفت: در استان روستاهایی که زیر ۲۰ خانوار باشد کم هستند و از لحاظ قانون تکلیفی برای ایجاد راه آسفالته برای آن‌ها وجود ندارد.
رحیمی رشت آبادی افزود: در روستاهای کمتر از ۲۰ خانوار قم طرح هادی اجرا نمی‌شود و معمولاً آبرسانی به آن‌ها با تانکر انجام می‌گردد گرچه همه آنها از نعمت برق برخوردار هستند.
وی بیان کرد: عملکرد دولت در روستاها طی سال‌های گذشته بررسی شده است و به این نتیجه رسیدیم که استاندار به‌عنوان نماینده عالی دولت در استان برای روستاها زمان زیادی گذاشته و به بازدید از آن‌ها می‌پردازد.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قم افزود: جلسات اخیر با مسئولان حوزه روستایی دولت‌های قبل داشتیم و در آن تأکید شد که یکی از شاخص‌های عملکردی استاندار برای روستاها تأمین اعتبارات، تدوین نظام مسائل روستاها و برگزاری برخی جلسات با حضور مسئولان در روستاهاست.
وی یادآور شد: قم در تأمین آب، برق، گاز و مخابرات روستایی در بین چهار استان اول کشور قرار دارد.
با مصوبه هیئت دولت و پیگیری‌های استاندار وقت قم در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ تشکیل شهرستان‌های جدید کهک و جعفریه در استان قم تصویب شد. قم دارای بخش خلجستان، مرکزی و سلفچگان می‌باشد.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/44211
اخبار مرتبط

نظرات شما