معاون استاندار قم:

دستاورد سفر استاندار قم به عراق شناسایی بازارهای جدید تجاری بود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم در خصوص دستاوردهای سفر استاندار قم به کشور عراق گفت: بسیاری از ظرفیت‌های جمهوری اسلامی و استان قم از چشم تجار عراقی پنهان است و یکی از اهداف این سفر یافتن بازارهای جدید تجاری برای محصولات فاخر بومی بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محسن امیدیان با اشاره به سفر شماری از تجار و فعالان اقتصادی سه استان المثنی، نجف و کربلا به ایران در آینده نزدیک، یادآور شد: همچنین در این سفر مقرر شد تا نمایشگاه‌هایی در استان‌های المثنی و کربلا برای معرفی دستاوردهای صنعتی و هایتک استان قم برپا شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم عنوان کرد: انعقاد توافقنامه برای تولید و تأمین نیاز بازارهای کشور عراق از مباحثی بود که در این سفر بر روی آن توافق شد.
امیدیان با اشاره به پیشنهاد استاندار قم مبنی بر تشکیل شورای استان‌های شیعی و مذهبی بین ایران و عراق، اضافه کرد: براین‌اساس شورایی متشکل از استان قم، خراسان رضوی، فارس و شهرری تهران به همراه استان‌های کربلا، نجف، المثنی و برخی استان‌های شیعی این کشور تشکیل خواهد شد و اولین جلسه شورای استان‌های مذهبی ایران و عراق نیز به میزبانی شهر مقدس قم در آینده نزدیک برگزار خواهد شد.
وی اظهار داشت: این سفر در یافتن بازارهای جدید تجاری برای استان قم بسیار مؤثر بود، بازارهای جدید در حوزه اشتغال، ارزآوری و سایر شاخص‌های مهم اقتصادی حائز اهمیت زیادی هستند.
امیدیان عنوان کرد: باتوجه‌به ظرفیت کشاورزی استان المثنی عراق، یکی از نکاتی که در این سفر به آن پرداخته شد استفاده از ظرفیت‌های کشاورزی و دامپروری استان المثنی بود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم ادامه داد: در همین خصوص زمینه همکاری با کشور عراق و استان المثنی در کشت‌های فراسرزمینی و همچنین استفاده از ظرفیت‌های دامپروری و شیلاتی این کشور با دانش بومی ایران، امکان‌پذیر است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم خاطرنشان کرد: مزیت نسبی استان قم در هزینه‌های تمام شده محصولات بومی آن است که می‌تواند در بازارهای عراق سهم قابل‌توجهی را از آن خود کند.
استاندار قم طی سه‌شنبه تا جمعه هفته گذشته در قالب یک سفر کاری به سه استان کربلا، نجف و المثنی سفر کرد و جلساتی با استانداران این استان‌ها تشکیل شد.



انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/44591
اخبار مرتبط

نظرات شما