معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی استان قم:

بیش از هزار فقره تسهیلات به مددجویان بهزیستی استان قم پرداخت شد

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی استان قم گفت: سال گذشته یک هزار و ۱۹۷ مورد تسهیلات به مددجویان بهزیستی استان قم پرداخت شد.

محمد علیمرادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: اگر به موضوع توانمندسازی توجه نشود رویکردهای صرفاً حمایتی نتیجه‌ای جز گداپروری را در پی نخواهد داشت، باید افراد تحت پوشش بهزیستی در قالب برنامه‌های اشتغال‌زایی و آماده‌سازی شغلی و به‌کارگماری در کارگاه‌ها و کارخانه‌ها متناسب با شرایط آنها و بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی به استقلال شغلی و حرفه‌ای برسند تا وابستگی آنها به این سازمان به کمترین حد خود برسد و برنامه‌های حمایتی بهزیستی محدود به افراد فاقد توانایی و غیر قابل بازتوانی باشد.
معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی استان قم بیان داشت:  ۲۱۰ مرکز از طریق اداره کل مجوز دریافت کردند که ۵۵ مورد از این مجوزها مربوط به مؤسسات خیریه است که به‌عنوان بازوهای بهزیستی در امور خیریه و کمک به انجام فعالیت‌های دشوار این اداره کل در انجام خدمات مراقبتی در مراکز شبانه‌روزی هستند و به شکل‌های مختلف به افراد تحت پوشش خدمات ارائه می‌دهند.
وی ادامه داد: حوزه اشتغال بهزیستی نیز با رویکرد توانمندسازی شغلی افراد تحت پوشش از طریق آماده‌سازی شغلی و ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی در سال گذشته یک هزار و ۱۹۷ مورد تسهیلات ارائه کرده است.
علیمرادی ادامه داد: بانک‌ها در سال گذشته همکاری خوبی داشتند؛ اما از ۱۱۷ میلیارد تومان ۱۰۱ میلیارد تومان تخصیص یافت که این مبلغ نیز جذب شد از اعتبارات سال گذشته نیز مبلغ ۲۳ میلیارد تومان نزد بانک ملی نیز در سال جاری جذب شد که اعتبار تخصیص‌یافته برای سال جاری ۷۶ میلیارد تومان می‌باشد که امید است بخشی از منابع استانی نیز به این مبلغ افزوده شود که تقریباً به‌اندازه سال گذشته بتوانیم تسهیلات پرداخت کنیم.
وی عنوان داشت: مسکن نیاز اساسی افراد تحت پوشش بهزیستی است، در قالب طرح نهضت ملی مسکن در سال گذشته ۱۲ میلیارد تومان هزینه شد که این مبلغ به خانواده‌های دارای دو معلول به بالا و معلولین سرپرست خانوار و دیگر افراد واجد شرایط فاقد مسکن پرداخت شد.
معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی استان قم اضافه کرد: تحویل پروژه ۱۶ واحدی خیرین مسکن‌ساز در هفته بهزیستی سال جاری برای خانواده‌های دو معلول به بالا و پروژه  ۳۰ واحدی  تعاونی مسکن معلولین برای معلولین سرپرست خانواده از جمله این کمک‌ها بوده است.
علیمرادی با اشاره به اینکه کمک اصلی در مراکز بهزیستی توسط خیرین تأمین می‌شود تصریح کرد: فعالیت گروه‌های جهادی نیز یکی از پشتوانه‌های بهزیستی است مساعدت آن‌ها جلب شده و بدون منت در مراکز مثبت زندگی به‌صورت محله محور فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/44697
اخبار مرتبط

نظرات شما