سخنگوی اورژانس قم:

عوامل اورژانس قم در مرز شلمچه مستقر شدند

سخنگوی اورژانس قم از استقرار ۴ دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس و جمعی از عوامل اورژانس قم در مرز شلمچه خبر داد.

مسعود عبدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: موضوع بهداشت و درمان اربعین به سازمان اورژانس ۱۱۵ کشور محول شده و هر سال اورژانس کشور مرزها را باتوجه‌به میزان تردد تقسیم‌بندی می‌کند.
سخنگوی اورژانس استان قم ادامه داد: بنا بر تصمیمات مرکز هر سال عوامل اورژانس قم در یکی از مرزها مستقر می‌شوند امسال نیز توفیق خادمی به زائران اربعین در مرز شلمچه قسمت عوامل اورژانس قم شده است.
عبدی افزود: ۴ دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس با ۱۰ نفر از کارشناسان فوریت‌های پزشکی و عوامل اورژانس به مدت ۲۰ روز در مرز شلمچه به زائران خدمت‌رسانی خواهند کرد.
وی ادامه داد: اورژانس به‌صورت ۲۴ ساعته درحال‌خدمت رسانی است؛ اما باتوجه‌به اینکه شهر قم در مسیر تردد زائران داخلی و کشورهای اطراف برای حضور در پیاده‌روی اربعین قرار دارد علاوه بر استقرار عوامل اورژانس قم در مرزها در سطح شهر قم نیز مستقر خواهیم بود.
سخنگوی اورژانس استان قم بیان داشت: تیم‌های اورژانس در مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها مستقر خواهند شد، زائران و مجاوران اطمینان خاطر داشته باشند که عوامل اورژانس در صحنه هستند تا سفر خوبی را طی کنند.
وی در پاسخ به این سؤال که باتوجه‌به اینکه قم در شاهراه مواصلاتی قرار دارد در این ایام آیا از شهرهای دیگر معین قم خواهند شد؟ گفت: باتوجه‌به اینکه در این ایام همه شهرستان‌ها موضوع اربعین را دارند، بیش از ۶۰ دانشگاه علوم پزشکی در کشور وجود دارد و هر یک از آن‌ها ملزم هستند در مراسم اربعین تیم‌هایی را مستقر داشته باشند به همین دلیل هیچ استانی معین استان دیگر نشده است البته اگر خدایی ناکرده اتفاقی رخ دهد استان‌های مجاور  با هم همکاری خواهند کرد.
عبدی افزود: الحمدلله فرهنگ‌سازی راه‌دادن به خودروهای امدادی از جمله  راه‌دادن به خودروهای اورژانس و‌ آتش‌نشانی بین مردم به‌خوبی جاافتاده است و مسیر را برای خودروهای امدادی باز می‌کنند، البته ممکن است برخی از راننده‌ها از روی عدم آگاهی به خودروهای امدادی راه ندهند که از همه درخواست داریم با دیدن این خودروها فارغ از اینکه بیمار داخل خودرو است یا نیست مسیر را باز نگه دارند.
سخنگوی اورژانس استان قم خاطرنشان کرد: اینکه با مشاهده دو تکنسین اورژانس در جلوی خودرو رانندگان تصور کنند بیمار داخل خودرو نیست پس ضرورتی برای باز کردن مسیر وجود ندارد اشتباه است؛ زیرا خودرو در حال اعزام به حادثه است که هر لحظه زودتر رسیدن اورژانس به محل حادثه حیاتی است پس درهرصورت باید برای خودروهای اورژانس مسیر را باز نگه داشت.
انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/44767
اخبار مرتبط

نظرات شما