مدیرکل ثبت احوال قم:

آمار ازدواج در قم ۹ درصد افزایش یافت

مدیرکل ثبت احوال قم گفت: مدیرکل ثبت احوال قم گفت: از فروردین تا پایان مهرماه امسال، ۴ هزار و ۹۰ واقعه ازدواج در این استان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۹ درصد افزایش داشته‌اس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، منوچهر تیموری بیان کرد: سال گذشته تعداد ۷ هزار و ۶۳۴ مورد ازدواج در دفاتر رسمی استان قم به ثبت رسید.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۱۰ هزار و ۷۱۴ واقعه ولادت ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ با ۲ درصد افزایش همراه بوده‌است.

به گفته وی، ۳ هزار و ۷۱۲ واقعه فوت نیز در استان قم به ثبت رسیده‌است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یک درصد کاهش را نشان می‌دهد.

علی و فاطمه، بیشترین نام انتخابی شهروندان قمی‌

تیموری در بخش دیگری از این گفت وگو اظهار داشت: بیشترین اسامی انتخابی برای متولدان سال ۱۴۰۱ تاکنون، به نام ائمه معصومین(ع) مزین است که برای پسران علی، امیرعلی، محمدحسین، حسین، علیرضا، محمدعلی، محمدرضا و محمد بیشترین فراوانی را داشته‌است.

وی اضافه کرد: فاطمه، زهرا، زینب، ریحانه، معصومه، حسنا و فاطمه زهرا بیشترین اسامی است که برای دختران نام‌گذاری شده‌است.

تیموری بیان کرد: بیش از ۹۵ درصد تغییر نام‌ها در استان از طریق ثبت‌احوال انجام می‌شود، مگر نام‌هایی که شرایط خاص دارد و از طریق کمیسیون تغییر نام سازمان ثبت‌احوال و یا از طریق مرجع قضایی صورت می‌گیرد.

وی افزود: در استان قم ۹۹ درصد ثبت وقایع حیاتی در مهلت قانونی انجام می‌شود که قانون‌گذار برای ولادت ۱۵ روز و برای وفات ۱۰ روز تعیین کرده‌است.

مدیرکل ثبت‌احوال قم از همکاری دانشگاه علوم پزشکی، پزشکی قانونی، شوراها و دهیاری‌ها در راستای این امر ارزشمند قدردانی کرد.

به گفته وی، سالانه بیش از ۱۰ هزار پاسخ به استعلامات دستگاه‌های اجرایی، دولتی، قضایی، امنیتی و انتظامی استان انجام می‌شود و به ازای هر ۲۶ هزار نفر جمعیت، یک کارمند ثبت‌احوال انجام خدمت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ثبت‌احوال در بخش‌هایی از استان که ساختار اداری ندارد، هفته‌ای یک روز نماینده اعزام می‌کند که با استقرار در بخشداری خدمات ارایه می‌شود.

تیموری گفت: این سازمان با توسعه خدمات‌دهی به شهروندان بستری برای تسهیل در خدمتگذاری فراهم کرده و حفاظت از اسناد هویتی نیز به نحو مطلوب در ثبت‌احوال انجام می‌شود.

وی افزود: برگزاری میز خدمت در ستادهای نماز جمعه، برخی مساجد و مناطق به فراخور زمان و ایجاد ضرورت انجام می‌شود تا مردم به‌راحتی کارهای مربوط به ثبت‌احوال را انجام دهند.

 



انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/45716
اخبار مرتبط

نظرات شما