کارشناس اداره کل هواشناسی قم:

هوای قم با بارش باران و رعدوبرق همراه است

کارشناس اداره کل هواشناسی قم گفت: هوای این استان از عصر امروز ابری و مه‌آلود و در برخی ساعات با رگبار باران و گاهی رعدوبرق و ورزش باد شدید موقتی تا ۵۵ کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مرتضی صبوری ابراز داشت: فردا نیز این روند ادامه داشته و به‌تدریج شاهد کاهش ابر و وزش باد نهایتاً تا ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهیم بود.
وی یادآور شد: هوای قم برای روز دوشنبه صاف و همراه با غبار صبحگاهی خواهد بود.
صبوری بیان کرد: امروز بیشینه دمای هوا ۲۲ درجه سانتیگراد و کمینه امروز صبح نیز ۱۳ درجه بود این در حالی است که فردا یکشنبه کمینه به ۱۲ درجه و بیشینه به ۲۱ درجه سانتیگراد می‌رسد.
وی گفت: روز دوشنبه کمینه هوا ۱۱ درجه و بیشینه آن نیز ۲۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
وی ابراز داشت: خنک‌ترین نقطه استان در جمعه گذشته شهر دستجرد با کمینه دمای ۱۰ درجه سانتیگراد و گرم‌ترین نقطه قم با ۲۵ درجه سانتیگراد بود.
در استان قم ۱۳ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۱ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح‌سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.
شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره‌تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.ghommet.ir مراجعه کنند.




انتهای پیام/


منبع:خبرگزاری ایرنا
http://qomefarda.ir/45830
اخبار مرتبط

نظرات شما