وزیر بهداشت:

۱۲ میلیون نفر تحت پوشش رایگان بیمه درمانی قرار گرفتند

وزیر بهداشت گفت: بیمه درمانی یکی از راهبردهای اصلی دولت سیزدهم بود به همین منظور همگانی‌سازی بیمه سلامت بعد از ۴۴ سال در کشور رقم خورد و ۱۲ میلیون نفر از افراد ۵ دهک نخست درآمدی جامعه از بیمه رایگان برخوردار شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، بهرام عین‌اللهی در شامگاه چهارشنبه  با حضور در نمایشگاه «روایت پیشرفت»  استان قم ضمن محکومیت کشتار زنان و کودکان فلسطینی اظهار داشت: امروز مدعیان حقوق بشر نقاب را کنار زده و چهره واقعی خود را نمایان کرده است و سازمان‌های حقوق بشری در مقابل نسل‌کشی در غزه سکوت کرده‌اند.

وزیر بهداشت ادامه داد: در دولت سیزدهم حرکت درمان به سمت پیشگیری بوده است، تشکیل کمیته علمی کرونا با حضور ۶۰ استاد حوزه سلامت و رایزنی برای واردات واکسن از کشور و افزایش سرعت تزریق واکسن کرونا از جمله این برنامه‌های پیشگیرانه بود.

وی با بیان اینکه امروز ۶ مرکز تولید واکسن در کشور فعال است افزود: حمایت از تولید واکسن‌های داخلی برای ارتقا نظام سلامت نیز در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفت و امروز مراکز تولید واکسن داخلی توانایی تولید انواع واکسن‌های ویروسی و میکروبی را دارند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: بیمه درمانی راهبرد دوم دولت در بخش درمان بود به همین منظور همگانی‌سازی بیمه سلامت بعد از  ۴۴ سال در کشور رقم خورد و ۱۲ میلیون نفر از افراد پنج دهک نخست درآمدی جامعه از بیمه رایگان برخوردار شدند.

عین‌اللهی تصریح کرد: از ابتدای شروع دولت سیزدهم ۲ هزار پروژه بهداشتی به بهره‌برداری رسید و عده این است تا این رقم در پایان دولت به عدد چهارهزار و ۴۰۰ پروژه برسد.

وی با بیان اینکه جذب چهارهزار و ۳۰۰ بهورز و شش هزار و ۵۰۰ نیروی بهداشتی باهدف ارتقای سلامت جامعه از دیگر برنامه‌های حوزه بهداشتی دولت بود، عنوان داشت: پنج هزار و ۴۰۰ موتورسیکلت کمک دار، ۵۰۰ خودروی شاسی‌بلند کمک دار، ۵۸ آمبولانس، ۲۰ اتوبوس آمبولانس، چهار پایگاه هوایی، مجوز و خرید ۱۰۰۰ دستگاه آمبولانس و تجهیز آن‌ها بخشی از اقدامات در حوزه بهداشت، و درمان و آموزش پزشکی بود.

عین‌اللهی بیان اینکه ۵۰۰ میلیارد تومان به حوزه بهبود تغذیه مادران باردار مناطق محروم تخصصی داده شده است، گفت: ۶۳ قلم داروی تخصصی ناباروری تحت پوشش بیمه‌ قرار گرفت‌ و ۱۲۳ مرکز سطح سه و ۶۷ سطح ۲ ناباروری را کشور در جهت حمایت از جوانی جمعیت افتتاح شده است.

وزیر بهداشت بیان داشت: کاشت رایگان حلزون شنوایی در کودکان ناشنوا در دولت سیزدهم برای اولین‌بار رقم خورد‌، همچنین  حمایت از بیماران صعب‌العلاج در دستور کار قرار گرفت است و صندوق حمایت از بیماران صعب‌العلاج افتتاح شد و در سال گذشته پنج هزار میلیارد و در سال جاری هفت هزار میلیارد تومان اعتبار به این صندوق اختصاص  داده شده است.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/46041
اخبار مرتبط

نظرات شما