عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه:

بانوان در مسئله حجاب از حضرت زهرا (س) الگو بگیرند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به اینکه حضرت زهرا (س) در تمام امور بهترین الگو برای جامعه است، گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) از نظر حجاب و عفت در مقام عالی قرار داشتند که باید الگویی برای جامعه امروز ما باشند.

آیت‌الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار «قم فردا» ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) با اشاره به ولایت‌مداری این بانو، اظهار داشت: حضرت زهرا (س) سمبل و الگوی ولایت‌مداری برای همه است چرا که برای دفاع از ولایت از همه چیز خود گذشتند.
وی ادامه داد: ولایت‌مداری و ساده‌زیستی حضرت زهرا (س) الگویی برای جامعه است که امروز می‌تواند در جامعه الگو قرار بگیرد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه در ادامه با اشاره به حجاب حضرت زهرا (س) الگویی برای زنان و دختران است، گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) از نظر حجاب و عفت در مقام عالی قرار داشتند که باید الگویی برای جامعه امروز ما باشند.
وی اضافه کرد: وقتی نابینایی به درب منزل حضرت زهرا (س) آمد، ایشان چادر سر کردند و پشت درب ایستادند و جلوی در نرفتند، وقتی از حضرت زهرا (س) سؤال کردند که با اینکه این فرد نابینا بود چرا جلوی در نرفتید فرمودند: درست است او نابیناست اما من که بینا هستم و او را می‌دیدم پس احتیاط کردم.
این استاد برجسته حوزه ادامه داد: حضرت زهرا (س) در عین حالی که خانه‌داری، تربیت فرزندان و همسرداری را به نحو احسن انجام می‌دادند از ولایت هم در حد اعلا طرف‌داری می‌کردند.
وی ادامه داد: دفاع از ولایت یکی از مسائل بسیار مهم و ویژه بود که حضرت زهرا(س) در این مسیر جان خود را هم فدا کرد.
آیت‌الله فقیهی در خاتمه تصریح کرد: حضرت زهرا (س) یک انسان کامل است که در بین زن‌های عالم کسی بالاتر از حضرت زهرا (س) نداریم از همین رو این حضرت الگویی برای جامعه ما، هم برای مردان و هم برای زنان است.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/46569
اخبار مرتبط

نظرات شما