با قرائت بیانیه‌ای؛

اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد در قم پایان یافت

سیزدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با علمای بلاد عصر پنجشنبه با قرائت بیانیه‌ای در قم به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»، ‌در این بیانیه آمده است: در این اجلاس علاوه بر کسب رهنمود و استماع توصیه‌های مرجع معظم تقلید حضرت آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی (دامت‌برکاته) و نیز سخنرانی ریاست محترم جمهوری اسلامی حضرت آیت‌الله رئیسی (دامت‌افاضاته)، ریاست شورای‌عالی جامعه مدرسین، مدیر حوزه‌های علمیه، حضرات اعلام اساتید و اعاظم محترم حوزه‌های علمیه قم و استان‌ها در ارتباط با موضوعات اجلاس در کمیسیون‌های تخصصی به تبادل نظر پرداخته و بر نکات ذیل تأکید نمودند.
بیانیه حاکی است: امر تبلیغ رسالت اصلی انبیا عظام و وارثان آنها یعنی روحانیت و حوزه‌های علمیه بوده و خواهد بود. هجوم شبهات و نیازهای فرهنگی جهان به‌ویژه عالم اسلام، گسترش رسانه‌ها و فضاهای مجازی و توجه جدی به آسیب‌های اجتماعی و اثرات مخرب آن، تلاش‌های مضاعف همه مسئولان فرهنگی و حوزه‌های علمیه را می‌طلبد، مؤکداً لازم می‌دانیم روحانیت و حوزه‌های علمیه توجه به نیازهای جدید در این عرصه و بهره‌گیری از ابزار و شیوه‌های نوین تبلیغی که موجب افزایش ظرفیت و همگرایی و استفاده از فرصت‌های جدید می‌گردد را نصب العین خود قرار دهند. در همین راستا باز تعریف و هماهنگی و همگرایی کلیه نهادهای تبلیغی و سازمان‌دهی جدید و به‌روز آنها و اتخاذ سیاست‌های کارگشا، تحت اشراف یک شورای سیاست‌گذاری تبلیغی همچنان که مدنظر مقام معظم رهبری مدظله‌العالی است امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.
در بخش دیگری با اشاره به اهمیت موضوع انتخابات آتی در کشور آمده است: انتخابات، نماد مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود و نظام مقدس جمهوری اسلامی و همچنین مظهر مردم‌سالاری دینی است، مردم بصیر و انقلابی ایران اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون همواره در تمامی عرصه‌ها به‌ویژه انتخابات با حضور قاطعانه خود، حماسه آفریده‌اند. حساسیت شرایط بین‌المللی و داخلی، جنگ ترکیبی دشمنان انقلاب ایجاب می‌کند که این بار نیز همچون گذشته مشارکت پرشور خود را به جهانیان نشان دهند؛ ازاین‌رو بر کلیه مسئولین اجرایی و نظارتی و مسئولین فرهنگی و تبلیغی لازم است که با اتخاذ تدابیر مناسب شرائط حضور حماسی این مردم عزیز و قدرشناس را فراهم نمایند.
بیانیه حاکی است: ‌ با تقدیر از تلاش‌های مسئولین قوای نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌ویژه ریاست محترم جمهوری مراتب نگرانی خود را نسبت به وضع اقتصادی عموم مردم به‌ویژه اقشار محروم و آسیب‌پذیر و کم‌درآمد ابراز داشته، بر تسریع و تقویت این تلاش‌ها در سایه مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی و استفاده بهتر از امکانات معنوی و مادی کشور تأکید می‌نماییم.
در قسمت دیگری از این بیانیه با اشاره به جنایات اسرائیل غاصب علیه مردم مظلوم فلسطین آمده است: جنایات استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا که توسط اسرائیل و ایادی مزدورش و کشورهای فرانسه و انگلیس، در حق ملت مظلوم فلسطین به‌ویژه زنان و کودکان و سالخوردگان غزه را محکوم می‌نماییم امروز دنیا شاهد و ناظر نسل‌کشی بی‌محابا و بدون کنترل رژیم کودک کش اسرائیل است، چه کسی است که امروز نداند آمریکا نه‌تنها مانع تلاش‌های همگانی برای توقف این جنایات است که در بسیاری از این جنایات پشتیبان و مباشر مستقیم است.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: روحانیت انقلابی، استکبارستیزی و مبارزه با تجاوزات و ظلم آمریکا جهان‌خوار و ایادی آن را وظیفه حتمی خود دانسته، خروج بی‌قیدوشرط نیروهای آمریکایی را از منطقه خواستار بوده و قاطعانه اعلام می‌داریم تلاش‌های مذبوحانه نیروهای آمریکایی در عراق به‌ویژه حملات اخیر آن‌ها به حشدالشعبی مجاهد و محبوب، محکوم به شکست بوده و این همان وعده‌ای الهی و سرنوشت محتوم آنهاست.
بیانیه حاکی است: با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید سلیمانی عزیز و سردار شهید سیدرضی موسوی و پایبندی به مکتب آن شهیدان والامقام یعنی مسیر ایثار، انقلابی بودن و ماندن و تلاش بی‌وقفه در حفظ دستاوردهای انقلاب، تقویت جایگاه ولایت و رهبری و اصرار بر آن تأکید می‌نماییم. امیدواریم که همواره فرهنگ جهاد و شهادت و فرهنگ اسلام و انقلاب نصب العین کلیه رهروان طریق ولایت به‌ویژه کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.
در قسمت دیگری از این بیانیه آمده است: اسلام و تحقق احکام آن، محور و شاکله نظام مقدس جمهوری اسلامی است، دشمنان انقلاب با درک این واقعیت با نشانه‌گرفتن مظاهر اصلی تفکر انقلاب اسلامی و سایر مقدسات، نظیر حجاب و عفاف، سعی در تغییر این باور دینی دارند که صدالبته موفق نبوده و نخواهند بود البته این تلاش‌های مذبوحانه با حضور امت انقلابی و توجه شایسته مسئولین ذی‌ربط در حل مشکلات مردم به‌ویژه جوانان عزیز در مسائلی همچون ازدواج مسکن، اشتغال و … و روشنگری خواص متدین و انقلابی خنثی و بلااثر خواهد کرد.
بیانیه حاکی است: در شرایطی که آمریکا و هم‌پیمانانش با تحریم‌های ظالمانه و بستر کمبودهای ناشی از آن با استفاده از هجوم تبلیغی در عرصه رسانه و فضای مجازی نسل جوان مؤمن به اسلام و ایران اسلامی را مورد تهدید و آسیب قرار داده است بر همگان به‌ویژه صاحب‌نظران و اندیشمندان حوزه و دانشگاه و همه آزاداندیشان است که این تهدیدها را با جهاد تبیین و نهضت آزاداندیشی تبدیل به فرصت نموده و با اتخاذ شیوه‌های نوین، ابزار دشمنان را بر علیه خودشان به کار گرفته و از ظرفیت‌های بی‌نظیر نسل جوان در فرونشاندن غبار فتنه‌های این جنگ ترکیبی حداکثر استفاده را ببرند.
«سیزدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد» روز گذشته در قم با شعار «رسالت حوزه‌های علمیه و اولویت تبلیغ» آغاز شد و امشب با برگزاری اختتامیه به کار خود پایان داد.
دیروز کمیسیون‌های تخصصی این اجلاسیه تشکیل شد. چهار کمیسیون اجلاسیه شامل «اقتضائات و تحولات جامعه بین‌الملل در امر تبلیغ»، «تولید محتوا، شیوه‌ها و ابزارهای تبلیغی»، «آسیب‌شناسی در ابعاد فرهنگی و تبلیغی کشور» و «انتخابات، فرصت‌ها، تهدیدها و راهکارهای مشارکت حداکثری مردم» بودند.
از سال ۱۳۷۸ بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزاری نشست با علمای بلاد را در دستور کار خود قرارداد و قرار بر آن شد ۲ سال یکبار اجلاسیه علمای بلاد با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شود.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/46823
اخبار مرتبط

نظرات شما