مدیرکل هواشناسی استان قم:

هوای قم برفی و بارانی می‌شود

مدیرکل هواشناسی استان قم گفت: سامانه بارشی از ظهر پنجشنبه ۲۱ دی‌ماه، استان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  مهران حیدری بنی ابراز داشت: انتظار داریم با ورود این سامانه بارشی شاهد بارش باران در کل استان باشیم و در ارتفاعات احتمال بارش برف پراکنده وجود دارد.

 وی با اشاره به صدور هشدار زرد، ادامه داد: هواشناسی قم، هشدار سطح زرد را از روز پنجشنبه تا جمعه صادر کرده که در آن به اثر مخاطراتی همچون احتمال اختلال در ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای به دلیل کاهش دید و لغزندگی جاده‌ها، احتمال جاری‌شدن مسیل‌ها، احتمال آب‌گرفتگی معابر و احتمال خسارت به سازه‌های موقت مانند بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، شکستن درختان کهن‌سال و احتمال تنش دمایی در گلخانه‌ها، دامداری و مرغداری‌ها اشاره شده است.

 حیدری ادامه داد: براین‌اساس توصیه شده است هم استانی‌های قمی حتی‌الامکان از سفرهای غیرضروری اجتناب کرده و در صورت تردد جاده‌ای و درون‌شهری احتیاط لازم را داشته باشند.

 وی با اشاره به این که شهروندان در روزهای آتی در عبور از حاشیه رودخانه‌ها احتیاط لازم را داشته باشند، گفت: ضمن وجود این احتیاط باید پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آبروها انجام شود و کنترل دما و رطوبت در سالن‌های مرتبط با کشاورزی و دامداری صورت گیرد، هم چنین به محدودیت‌های ناشی از فعالیت این سامانه بارشی در فعالیت‌های عمرانی هم توجه لازم صورت پذیرد.

 وی افزود: بیشینه دمای هوای امروز قم به ۱۸ درجه سانتیگراد می‌رسد و برای پنجشنبه و جمعه ۱۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 حیدری یادآور شد: کمینه دمای هوا نیز در این سه روز آخر هفته به ترتیب چهار، پنج و ۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی‌شده است.

 گرم‌ترین و سردترین نقاط استان در ۲۴ ساعت گذشته به گفته حیدری، جعفریه با ۲۱ درجه سانتیگراد بالای صفر و کوه سفید با ۲ درجه سانتیگراد زیر صفر بوده است.



انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/47049
اخبار مرتبط

نظرات شما