ستادمدیریت بحران استان قم اعلام کرد:

«وارونگی دما» مدارس ابتدایی استان قم را به تعطیلی کشاند

بر اساس اعلام ستاد مدیریت بحران استان قم مهدکودک‌ها، پیش‌دبستانی‌ها و مدارس ابتدایی استان قم به دلیل برودت دما و وارونگی هوا غیرحضوری شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  در اطلاعیه ستاد مدیریت بحران استان قم آمده است: "باتوجه‌به برودت دما و وارونگی هوا برای مدیریت مصرف انرژی و پیشگیری از شیوع احتمالی بیماری‌های فصلی، کلیه مهدکودک‌ها، پیش‌دبستانی‌ها و مدارس مقطع ابتدایی در استان روز شنبه مورخ ۲۳ دی‌ماه ۱۴۰۲ به‌صورت غیرحضوری برگزار می‌گردد."

 در ادامه این بیانیه که از سوی کانال روابط‌عمومی استانداری قم منتشر شده؛ همچنین تأکید شده است: "لازم به ذکر است امتحانات مقاطع متوسطه اول و دوم طبق برنامه‌های قبلی، برگزار می‌گردد."

 شایان‌ذکر است پدیده «وارونگی دما» معمولاً طی فصل زمستان در سطح زمین رخ می‌دهد که طبیعتاً این عامل به انباشت آلاینده‌ها در سطح زمین در سطحی که ما تنفس می‌کنیم منجر می‌شود.

 از نظر زمانی در روزهایی از سال که دمای هوا نزدیک صفر می‌شود و یا دمای سطح خاک خیلی کاهش پیدا می‌کند؛ شاهد پدیده وارونگی دما هستیم که [باتوجه‌به شرایط جوی شهر قم] می‌توان گفت این پدیده از اواخر آبان‌ماه آغاز شده تا اواسط بهمن‌ماه ادامه دارد.

 در اطلاعیه‌های صادر شده در خصوص آلودگی هوا [بسته به‌شدت آن] از شهروندانی که دارای ریه‌های حساس و مشکلات تنفسی هستند و یا سیستم ایمنی بدنشان دارای نقص و ضعف است، درخواست می‌شود تا از قرارگرفتن در مناطق شلوغ و پر رفت‌وآمد، شهرک‌های صنعتی فعال و... اجتناب کنند.

 همچنین امتناع از ورزش‌کردن و فعالیت‌های سنگین در فضای باز یکی دیگر از نکات مهمی است که تمامی شهروندان می‌بایست در هنگام آلودگی هوا به آن توجه کنند.



انتهای پیام/


منبع:استانداری
http://qomefarda.ir/47090
اخبار مرتبط

نظرات شما