کارشناس مسائل دینی:

غفلت از عبادات ماه رجب موجب پشیمانی است

کارشناس مسائل دینی گفت: در روایتی آمده است که اگر یک‌لحظه از ماه رجب را از دست بدهید و می‌توانستید از این فرصت استفاده کنید فردای قیامت پشیمان خواهید شد و خسران خواهید کرد که چرا این فرصت را از دست دادید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر بیاری ضمن تبریک ایام ماه رجب در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: ماه رجب و شعبان ماه آمادگی و خودساختگی برای ورود به ماه رمضان است ماه رجب یکی از نعمت‌های خداوند است که به بندگان داده شده است.

کارشناس مسائل دینی ادامه داد: ماه رجب یکی از ماه‌های بسیار ارزشمند و گران‌قدر است این مسئله در روایات معصومین نقل‌شده است، اهل‌بیت علیه‌السلام علم لدنی داشتند به همین واسطه در خصوص این ماه روایات زیادی نقل شده است.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: به قدردانی از ساعات و لحظات این ماه سفارش‌های بسیار زیادی شده است، به بهره‌بردن بندگان از روزها و شب‌های این ماه و عبادات سفارش شده این ماه و مخصوصاً روزه‌داری در این ماه سفارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: شاید سؤال پیش بیاید چرا برخی از ماه‌های سال برتر از ماه‌های دیگر است که این مسئله به دو عامل بازمی‌گردد یک عامل آن شناخت خود انسان است اهل‌بیت باتوجه‌به این‌که حقیقت وجودی انسان را خوب می‌شناسند و ما را بهتر از خودمان می‌شناسند و نیازهای ما را نیز مطمئناً بهتر از خودمان می‌شناسند به همین خاطر متناسب با این حقیقت وجودی ما تأکید فراوانی روی یک‌سری از مسائل دارند؛ مانند یک پزشک متخصص که به علت علمی که او دارد و ما نداریم  برای مصرف یک دارو و یا یک نوع غذا برای بهبود حال ما تأکید می‌کند.

بیاری تأکید کرد: در مسائل دینی هم باتوجه‌به این‌که روح فناناپذیر ما خلق شده برای یک مقصد بی‌نهایت که همان کمال بی‌نهایت است و  برای رسیدن به آن‌ مقصد باید مجموعه‌ای از کارها را انجام دهیم که ماه رجب، شعبان و رمضان برای خودسازی و رسیدن به این مقصد بی‌نهایت جلوی راه ماه قرار داده شده است.

کارشناس مسائل دینی عنوان داشت: نکته بعدی که باید در نظر داشت این است که اهل‌بیت علیهم‌السلام موقعیت شناس هستند و می‌دانند که چه زمان و چه مکانی برای انجام چه کاری درست و مفید است و موقعیت‌ها را به‌خوبی می‌شناسند و می‌دانند، هرچقدر روایات را مطالعه کنیم بازهم به درک واقعی و اصلی ماه رجب، شعبان و رمضان نخواهیم رسید؛ اما با اندک درکی که از سفارش‌های بزرگان دینی به این ماه شده است باید از فرصت این ماه به‌خوبی استفاده کنیم.

کارشناس مسائل دینی اضافه کرد: حقیقت این ماه‌ها را فقط پیامبر گرامی اسلام و اهل‌بیت علیهم‌السلام می‌دانند به همین خاطر پیامبر گرامی اسلام از وقتی به روزه‌گرفتن این ماه‌ها سفارش کردند در طول عمر خود همواره این دو ماه را روزه بودند و به ماه مبارک رمضان وصل می‌کردند ما هم به‌اندازهٔ فهم خودمان و به‌اندازه معرفت و نزدیکی خودمان به اهل‌بیت می‌توانیم این ماه‌ها را درک کنیم و از فرصت‌های آن استفاده کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: باتوجه‌به این‌که ماه مبارک رجب در فصل زمستان قرار گرفت و هوا خنک است و روزها نیز کوتاه است فرصت بسیار خوبی برای روزه‌داری و دیگر عبادات است و مؤمنان نباید از این موضوع غفلت کنند، هر کس از این فرصت‌ها استفاده کند فیض بزرگی برده است و اگر هم غفلت کند و از آن استفاده نکند دچار خسران شد و پشیمان خواهد شد که چرا از این موقعیت استفاده نکرده است.

وی افزود: در روایتی آمده است که اگر یک‌لحظه از ماه رجب را از دست بدهید و می‌توانستید از این فرصت استفاده کنید فردای قیامت پشیمان خواهید شد و خسران خواهید کرد که چرا این فرصت را از دست دادید.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/47109
اخبار مرتبط

نظرات شما