یادداشت؛

اوج اقتدار

صنعت بومی دفاعی و نظامی ما در دنیا جز کشورهای تراز اول دنیا است که نمونه آن را بارها مشاهده کردیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می گذرد و در طی این ۴۵ سال در زمینه های مختلفی شاهد  پیشرفت کشورمان بودیم، از صنایع نظامی و دفاعی گرفته تا نانو و پزشکی دانشمندان کشورمان حرف های زیادی برای گفتن داشته و علاوه بر این قله های زیادی را فتح کرده اند.

در این میان پیشرفت‌های کشورمان در زمینه نظامی و دفاعی بی‌نظیر بوده است به‌طوری‌که از واردکننده تمامی تجهیزات نظامی در دوران پهلوی به صادرکننده پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی شده‌ایم.
با اسنادی که بعد از انقلاب منتشر شد مشخص شد که در کشورمان پیش از انقلاب حتی توان ساختن پیچ‌ومهره ادوات نظامی نداشتیم و باید از متخصصان کشورهای بیگانه خواهش می‌کردیم که در تجهیز و تعمیر این ادوات ما را کمک کنند درحالی‌که این موضوع در بعد از انقلاب کاملاً برعکس شده است.
وابستگی به غرب و خصوصاً آمریکا در تمامی حوزه‌ها به‌خصوص نظامی کشور را در برابر بیگانگان نه‌تنها ضعیف بلکه بی‌اراده نیز کرده بود.
حال این را با دوران پس از انقلاب مقایسه کنیم کشورمان در بعد از انقلاب در تمامی زمینه‌ها حرف اول را می‌زند.
صنعت بومی دفاعی و نظامی ما در دنیا جز کشورهای تراز اول دنیا است که نمونه آن را بارها مشاهده کردیم.
به‌عنوان‌مثال همین چند سال بود که پیشرفته‌ترین پهپاد آمریکا را با مهندس معکوس متخصصان هوایی کشورمان در خاک ایران به زمین نشاندیم و توانستیم به‌صورت سالم آن را برای کارهای تحقیقاتی در اختیار داشته باشیم.
نمونه دیگری از این توانمندی‌های نظامی را می‌توان در صنعت موشکی و پهپادی مشاهده کرد، جمهوری اسلامی ایران به‌مانند تمامی کشورهای دنیا با برخی از کشورهای دوست و همسایه تبادلات نظامی دارد که یکی از این کشورها روسیه است.
کشورمان که در جنگ اخیر روسیه با اوکراین همواره بر راه‌حل دیپلماتیک تأکید کرده است و موضع شفاف خود را بارها علنی کرده است؛ اما به‌هرحال پیش‌ازاین جنگ معاهده‌هایی با کشور روسیه داشته که در این زمینه می‌توان به معاهده‌های نظامی اشاره کرد.
به‌هرحال کشورمان سامانه‌ اس ۳۰۰ را از این کشور خریداری کرده و در مقابل در زمینه پهپادی و موشکی نیز صادراتی به این کشور داشته است.
در نظر بگیرید این مهم را که روسیه جزء دو یا سه کشور اول تولیدکننده تجهیزات نظامی است که در دنیا حرف اول را می‌زند حال این کشور می‌آید و از جمهوری اسلامی ایران تجهیزات نظامی و ادوات جنگی خریداری می‌کند، آیا این اوج اقتدار و خودباوری متخصصان کشورمان را نشان نمی‌دهد؟
ادوات نظامی کشورمان به حدی بوده است که ورق را در جنگ روسیه برگرداند و همه کشورهای دنیا را انگشت‌به‌دهان کرده است.
این است خودکفایی و روی پای خود ایستادن که در دنیا بی‌نظیر بوده و باید تداوم داشته باشد.
نباید کشور را خصوصاً در زمینه دفاعی و نظامی وابسته به کشورهای دیگر بکنیم چرا که در این صورت نه‌تنها هیچ اراده‌ای از خود نداریم؛ بلکه بازنده محض هستیم.
در پایان باید یادی کنیم از شهدای صنایع دفاعی و موشکی‌مان که انصافاً ریل‌گذاری خوبی در این زمینه داشتند، شهید طهرانی مقدم و فخری‌زاده دو شهیدی هستند که در صنایع دفاعی و موشکی ما مانند الماس می‌درخشند، یادشان گرامی و راهشان پر رهرو باد.

محمد کرمی رزمنده مدافع حرم
 



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/47587
اخبار مرتبط

نظرات شما