در حرم حضرت معصومه(س) صورت گرفت؛

افطاری فرشته‌ها+ تصاویر

مراسم افطاری دختران روزه اولی به همت سپاه قم در حرم حضرت معصومه( س) برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با آن چادرهای گل گلی و لچک‌های رنگی با شور و اشتیاق یکی یکی وارد می‌شوند با ورود دختران روزه اولی فضای بهشتی در صحن حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها حاکم می‌شود فرشته‌های کوچک با چادرهای گل گلی شور و اشتیاق خاصی دارند.

گاهی درگوشی با هم حرف‌هایی را زمزمه می‌کنند و ریز ریز می‌خندند، گاهی چادرهای نماز همدیگر را مرتب می‌کنند و سجاده‌های نمازشان را به هم نشان می‌دهند.



خادمان با مهربانی بچه‌ها را منظم کنار هم می‌نشانند برخی‌هایشان دوست دارند کنار دوستانشان بنشینند برخی‌ها بازیگوشی می‌کنند اما خادمان همچنان مهربان هستند، از هم می‌پرسند اذان ساعت چند است! در چهره تک تکشان شادی موج می زند در نهایت خادمان موفق می‌شوند بچه‌ها را مرتب در صف‌های پشت سر هم بنشانند.

مجری‌ها سلامی می‌دهند و قاری نوجوانی قرآن را قرائت می‌کند ، هنگام قرائت قرآن فضا آرام‌تر می‌شود، گروه معیاد متشکل از دختران کوچک با چادرهای فیروزه‌ای به اجرای سرود می‌پردازند، از چهرها پیداست از سرود خوششان آمده.

عمو روحانی و گروه عروسک‌ها حسابی دختران روزه اولی را به وجد آورده اند و دیگر سراغ ساعت اذان را نمی‌گیرند.

کم کم نزدیک اذان است مجری‌ها بچه ها را به سمت سالن کتابخانه هدایت می‌کنند. 


سفره افطار با حضور فرشته‌های کوچک روزه اولی رنگ و بوی آسمانی دارد و تبدیل می‌شود به متفاوت‌ترین سفره افطاری که فرشته‌هایی که کنار سفره نشسته کاملا پیدا هستند.


اذان گفته می‌شود خیلی‌هایشان صبر می‌کنند اذان تمام شود برخی‌ها هم دیگر طاقت ندارند و با الله اکبر افطار می‌کنند.

نماز را به جماعت قرائت می‌کنند، وقت رفتن است از حرف و رفتارشان پیداست دوست ندارند از این فضا خارج شوند.
 
گالری عکس
http://qomefarda.ir/41192
اخبار مرتبط

نظرات شما